از جمله مهم ترین نمادهای ظاهر زیبا، ابرو می باشد. به همین دلیل زمانی که موهای ابرو بنا به دلایل مختلف دچار ریزش و در نتیجه کم پشتی، طاسی یا بدحالتی می گردد ظاهر فرد دستخوش تغییرات منفی می شود که این امر بر روی اعتماد به نفس او تاثیر منفی خواهد گذاشت. کاشت ابرو که با مهارت بسیار زیاد و به بهترین شکل ممکن در کلینیک سیماطب زاهدان انجام می شود، بهترین روش برای بازگردانی ابروهای از دست رفته و درمان ریزش ابرو می باشد که اگر برای انجام آن به بهترین کلینیک های زیبایی و پزشکان متخصص مراجعه شده و همچنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو به خوبی و با دقت رعایت شوند با نتایج بسیار خوبی برای فرد همراه خواهد بود. در ادامه به تعدادی از مهم ترین نکات و دستورالعمل هایی که فرد باید بعد از انجام این پروسه رعایت نماید اشاره نموده ایم.

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

 

نکات و مراقبـت های بعد از کاشت ابرو

  • پس از پیوند ابرو به مدت ۴۸ ساعت از شستشوی ابروهای خود اجتناب نمایید.
  • از رفتن به سونا، حمام، جکوزی و استخر طی 2 الی 3 روز ابتدایی بعد از کاشت بپرهیزید.
  • هنگام دوش گرفتن دقت کنید که آب دوش به طور مستقیم با ابروها برخورد نکرده و با آن ها در تماس نباشد.
  • طی مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین کرده است از شیرجه زدن در آب خودداری نمایید.
  • برای شستشوی ابروهای خود از آب داغ استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن ابروها از حوله ای نرم و تمیز استفاده کرده و حین خشک کردن ابروها، کمترین فشاری به آن ها وارد نکنید.
  • برای اینکه موهای کاشته شده بعد از رشد با جهت موهای خود ابرو هم خواب باشد باید آن ها را به یک سمت هماهنگ شانه کنید.
  • در زمان رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو بهتر است از یک اسفنج و همچنین شامپوی بچه که فاقد مواد شیمیایی باشد برای شستشوی ابروهای خود بهره بگیرید و این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • به هیچ عنوان ابروهای خود را نخارانید.
  • ابروهای تان را در معرض برخورد مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • تا مدتی که پزشک برای تان مقرر کرده است (حداقل دو هفته) فعالیت های شدید انجام ندهید، زیرا موجب تعریق زیاد در شما شده و بر روی نتیجه تاثیر منفی می گذارد.
  • برای جلوگیری از وارد شدن فشار به ابروها به هیچ عنوان به روی شکم و بر روی ابروهای تان نخوابید.
  • بعد از گذشت 2 هفته از زمان کاشت، می توانید ابروهای تان را به راحتی و همچون گذشته بشویید.
  • از روغن درخت چای برای تقویت ابروها و به منظور تمیز نمودن ابروها می توانید از روغن نارگیل بهره بگیرید.
  • برای جلوگیری از دلمه و لخته شدن خون همواره ابروهای خود را مرطوب نگه دارید.​

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

 

لباس مناسب بپپوشید

یکی از مهم ترین نکات در مراقبت های بعد از کاشت ابرو ، استفاده از لباس درست و مناسب می باشد. از انجایی که بر روی ابرو هایتان پانسمان قرار داده می شود و تا زمان بهبودی نباید فشاری به ابرو ها و محل کاشت وارد شود نیاز است تا از لباس های دکمه دار و زیپ دار استفاده کنید. استفاده از لباس های جلو بسته مانند تیشرت که برای پوشیدن باید از سر عبور داد باعث جا به جا شدن و کنده شدن تاره های مو کاشته شده می شود.

ابروهای تان را در معرض برخورد مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

نور مستقیم افتاب اشعه های مضر بسیار زیادی دارد و می تواند به فولیکول های کاشته شده آسیب جدی وارد کند. از آن جای که در ماه های ابتدایی ابرو ها حالتی التهابی دارند و نسبت به تغییرات محیطی واکنش نشان می دهد نیاز است  برای محافظت از آن ها در مقابل نور خورشید از عینک های آفتابی بزرگ یا کلاه های لبه دار که قسمت بالایی صورتتان را پوشش می دهد استفاده کنید. همچنین هیچ گاه از استفاده از کرم های ضد آفتاب غافل نشوید.

 

از لوازم آرایش مربوط به ابرو ها استفاده نکنید.

افراد بسیار زیادی عادت به آرایش ابرو های خود دارند. همچنین برخی از افراد ترجیح می دهند تا با ارایش کردن صورت خود را شاد تر و زیباتر نشان دهند یا اینکه محل کبودی ها و آثار زخم ها را با مواد ارایشی بپوشانند. اگر از این دسته افراد هستید باید به شما بگویم بهترین متخصص کاشت ابرو زاهدان در کلینیک سیماطب به شما در رابطه با نکات مراقبت های بعد از کاشت ابرو توصیه می کند آرایش کردن را برای مدت زمان کوتاهی به تعویق بی اندازید. اگر این کار برایتان سخت است بهتر است در سه روز ابتدایی از این پروسه پرهیز کنید. پس از گذشت این 3 روز مخی توانید چشمان خود را آرایش کنید اما در هنگام پاک کردن آن در نظر داشته باشید که آسیبی به تار های مو کاشته شده وارد نشود.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
سارا نیابتی

سلام دکتر ، اینکه میگن موهای نازک برای کاشت ابرو مناسب تره و بهتر جواب میده ، درسته ؟