مقالات

تزریق چربی به صورت

کاهش حجم چربی صورت، از جمله رایج ترین نشانه های پیری می باشد. الاستین و کلاژن موجود در پوست صورت طی فرآیند طبیعی پیری کاهش یافته و شروع به شکستن می نماید که این امر نهایتاً منجر به کم شدن حجم چربی صورت و به دنبال آن ظاهر شدن چین و چروک، بروز خطوط ریز و حفره هایی در صورت انسان می گردد. کاهش چربی زیر جلدی تنها عوارض فوق را به دنبال نداشته و در بیشتر موارد موجب کاهش حجم گونه ها و همچنین نازک شدن لب ها می شود که تمامی این تغییرات زیبایی چهره فرد را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش اعتماد به نفس او می شود. تزریق چربی به صورت با هدف از بین بردن چین و چروک های ، خطوط ریز و حفره ها در صورت افراد متقاضی در کلینیک تخصصی پوست سیماطب واقع در زاهدان انجام می شود. در صورتی که قصد دارید از این روش برای افزایش زیبایی چهره خود استفاده کنید و جوانی را به چهره خود بازگردانید بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید.

 

 

تمامی این مشکلات دست به دست هم داده و موجب می شود تا افراد به دنبال راهی برای جبران حجم چربی از دست رفته صورت و عوارضی که در پی آن در پوست ایجاد شده اند باشند و به همین علت روانه کلینیک های زیبایی می شوند. تزریق چربی به صورت روشی است که پزشکان حاذق برای حل این مشکل به افراد پیشنهاد می دهند البته باید بگوییم روش های دیگری همچون تزریق ژل و جراحی لیفت صورت نیز وجود دارند که در بعضی موارد پزشکان توصیه به انجام آن نمی کنند زیرا:

  • جراحی لیفت صورت تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و برای انجام آن نیاز به استفاده از تیغ جراحی است که یک اسکار جراحی را در ناحیه جلوی گوش بر جا می‌گذارد. همچنین این روش هزینه زیادی داشته، دوران نقاهت آن طولانی بوده و تاثیری در افزایش حجم صورت ندارید زیرا تنها موجب رفع چین و چروک، سفت کردن پوست و درمان افتادگی آن می شود.
  • تزریق ژل به صورت نسبت به تزریق چربی به صورت گران تر می باشد زیرا در آن از ماده خارجی برای تزریق بهره گرفته می شود.

مزایای تزریق کردن چربـی به پوست صورت

روش تزريق چربي به صورت در زاهدان و دیگر شهر های ایران دارای مزایای بسیاری است که در ذیل به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم:

  • تزریق چربی به صورت کاملاً ایمن بوده و در فرد ایجاد حساسیت نمی کند زیرا برای انجام آن از چربی بدن خود فرد استفاده می شود.
  • مقرون به صرفه است دلیل آن نیز همان موردی است که در فوق اشاره کردیم؛ چربی مورد نیاز از بدن خود فرد گرفته شده و در نتیجه هزینه ای را برای او به همراه نخواهد داشت.
  • برای انجام آن نیاز به ایجاد برش در پوست و بخیه زدن نمی باشد.
  • تزریق چربی به صورت تحت بی حسی موضعی انجام شده و فرد بیهوش نمی شود.
  • موجب جوانی، شادابی و زیبایی چهره می شود.

 

 

چه زمانی تزریق چربی به صورت انجام می شود؟

عمل تزريق چربي به صورت تنها در زمانی صورت میپذیرد که میزان چین و چروک های موجود بر روی پوست دارای عمق کمی باشند و با سایر تکنیک ها مانند تزریق فیلر ، لیفت با نخ و غیره قابل درمان و رفع نباشند. همچنین تزريق چربي روشی بسیار عالی برای پر کردن گودی های صورت و رفع لاغری صورت و روشی برای حجم دادن به نقاط مختلف بدن است. در این زمان بهترین متخصص پوست در زاهدان و دیگر شهر های کشور که شما انتخاب کرده اید تشخیص می دهد که بهتر است از چه روشی برای از بین بردن نشانه های پیری استفاده کنید. به طور کلی می توانیم بگویم کاربرد تکنیک تزریق چربی به صورت به شرح زیر می باشد:

  • پر کردن چین و چروک اطراف دهان ، زیر بینی
  • افزایش حجم گونه ها
  • زاویه سازی فک و صورت
  • پر کردن شقیقه
  • حجم دادن به چانه
  • افزایش حجم لب ها
  • برجسته کردن گونه ها و چانه
  • از بین بردن نواحی تو رفته صورت مانند گودی زیر چشم
  • برطرف کردن زخم ها و چاله های روی پوست که ناشی از جوش و آکنه هستند.
  • افزایش زیبایی و جوانی پوست
  • برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست در افرادی که سن آن ها بسیار زیاد می باشد.

بهتر است برای تزریق چربی به صورت و زمان انجام آن با پزشک خود مشورت نمایید تا وی بهترین و مناسب ترین گزینه را برای درمان و جوانسازی پوست به شما پیشنهاد دهد. معمولا برخی از این چین و چروک ها نیازی به درمان با استفاده از این روش نداشته و می توان به راحتی و در کوتاه ترین زمان با استفاده از سایر روش های که متخصص پوست پیشنهاد می دهد از بین برد.

نحوه تزریق چربی به صورت

دکتر موسی بیات بهترین متخصص پوست در زاهدان ؛ برای این کار اول اندام هدف که اندامی با میزان چربی زیاد همچون شکم، پهلو یا ران می باشد را به کمک مواد مخصوص بی حس کرده، سپس میزان چربی مورد نیاز را به کمک سرنگ یا کانولا از آن خارج می کند. در مرحله بعدی بافت های چربی را با سرم شست و شو داده و به این ترتیب ناخالصی ها را از آن جدا کرده و در نهایت بعد از بی حس کردن نواحی مورد نیاز صورت، چربی را به آن ها تزریق می کند.​

 

ماندگاری تکنیک تزریق کردن چربی به صورت

یکی از رایج ترین و اساسی ترین سوالاتی که در خصوص تزریق چربی به صورت بیان می شود میزان ماندگاری آن می باشد. پاسخ دادن به این سوال کمی سخت و دشوار بوده چرا که داوم و ماندگاری چربی بر روی پوست به سه عامل متفاوت بستگی دارد.

  • اولین عامل که نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد مهارت پزشک می باشد. در صورتی که پزشک از تخصص ، تجربه و مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد و به راحتی تشخیص دهد که هر منطقه از پوست چه مقدار چربی نیاز دارد و فرایند تزریق سوزن را به دستی انجام دهد ، مطمئن باشید که میزان ماندگاری این روش بسیار زیاد خواهد بود.
  • دومین عامل خود فرد می باشد. چنانچه فرد پس از انجام این پروسه به تمامی توصیه های مراقبتی که پزشک به او گفته است گوش فرا دهد و به درستی آن را انجام دهد میزان ماندگاری چربی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن افراد برای حفظ سلامتی خود و طولانی تر کردن نتایج تزریق چربی به صورت در زاهدان یا دیگر شهر های ایران نباید پس از فرایند تزریق ارتباط خود را با متخصص خود قطع کنند. از همین رو توصیه می شود هر چند ماه یک بار نزد پزشک خود بروید و شرایط خود را به اطلاع او برسانید. پزشک پس از انجام معاینات و ارزیابی های لازم ممکن است در رابطه با توصیه های مراقبتی مواردی جدید را به شما بگوید.
  • سومین و مهترین عامل، فیزیولوژی چربی بدن افراد است که در هر فردی متفاوت است. برای برخی افراد ممکن است یک بار تزریق کافی باشد ولی برای برخی دیگر ممکن است نیاز به چند جلسه تزریق وجود داشته باشد.

معایب تزریق چربی به صورت

به طور کل می توانیم بگویم این روش نیز مانند سایر روش های جوانسازی پوست بدون عیب و نقص نبوده و معایب ریز و درشتی را دارد. البته اگر برای انجام این کار به یک پزشک معتبر ، با تجربه و با تخصص مراجعه کنیم می توانیم تا 90 درصد از عوارض آن کاهش دهیم. در ادامه چند مورد از معایب روش تزریق چربی به صورت را بیان نموده ایم:

  • مقداری کبودی در محل برداشت چربی
  • به جا ماندن آثار زخم ناشی از لیپوساکشن به صورت جزئی
  • بروز عفونت به صورت نادر
  • هماتوم
    که همگی قابل درمان هستند

 

نوشته های تازه

دستگاه لیزر الکساندریت کندلا

استفاده از تیغ ، وکس ، اپلاسیون و دیگر روش های از بین برنده مو…

2 روز قبل

لیزر موهای زائد

در نواحی مختلف بدن به خصوص پشت لب، ناحیه تناسلی، زیر بغل، دست ها و…

2 روز قبل

پاک کردن تتو

با اینکه زدن تتو بر روی پوست امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است اما…

7 روز قبل

لیزر CO2 فرکشنال

پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن بوده و تاثیر زیادی بر زیبایی دارد به…

1 هفته قبل

تزریق چربی

صورت و پشت دست اولین جایی هستند که بعد از کاهش وزن لاغرتر شده، دچار…

3 هفته قبل

سابسیژن

زیبا و جوان ماندن چهره برای خانم ها و آقایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار…

4 هفته قبل