مقالات

مراقبت های بعد از تزریق چربی

همانطور که می دانید تزریق چربی یکی از محبوب ترین و موثرترین روش های جوانسازی پوست می باشد که می تواند نتایج جذاب و زیبایی را به همراه داشته باشد اما این پروسه نیز شامل یکسری نکات و دستورالعمل هایی  تحت عنوان مراقبت های بعد از تزریق چربی است که رعایت و انجام آن ها موجب دستیابی افراد به نتایج مطلوب از این روش شده ، در کاهش بروز عوارض احتمالی موثر بوده و منجر به ایجاد تسریع در روند بهبودی افراد می شود ، چنانچه افراد به این نکات توجه نکنند یا انجام آن ها را پشت گوش بی اندازند ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد. با این مقاله از سایت کلینیک سیماطب زاهدان همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این رابطه به دست آورید.

 

 

زمانی که سن انسان افزایش می یابد از میزان تولید کلاژن و الاستین پوست او کم شده و میزان بافت های چربی کاهش می یابد که این امر موجب افتادگی پوست و شل شدن آن شده، بر روی زیبایی افراد تاثیر گذاشته و موجب پیرتر به نظر رسیدن آن ها می شود. تزریق کردن چربی روشی است که با انجام آن می توان حجم چربی، زیبایی و شادابی از دست رفته را به صورت، دست ها و سایر اجزای بدن باز گرداند اما همانطور که گفت شد برای اینکه ماندگاری نتایج را افزایش دهید و از عوارض جانبی مانند عفونت ، تغییر شکل و غیره در امان باشید نیاز است تا نکاتی را تحت عنوان مراقبت های بعد از تزریق چربی رعایت کنید. این نکات را در ادامه بیان خواهیم کرد.

نکات و مراقبت های بعد از تزریق چربی چیست؟

در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات و دستورالعمل هایی که افراد باید بعد از این تکنیک جوانسازی پوست رعایت نمایند اشاره کرده ایم:

  • با اینکه عوارض ناشی از این پروسه بسیار جزئی بوده و فرد بعد از انجام آن هوشیاری کافی را دارد ولی بهتر است فردی شما را از مطب تا منزل همراهی نماید.
  • به وسیله یک گن یا باندکشی مناسب محلی که از آن چربی برداشته شده است را محکم بسته و بپوشانید.
  • وارد کردن فشار زیاد به محل انتقال چربی ممکن است موجب جابجایی آن شود لذا به مدت 7 تا 10 روز از فشار دادن و ماساژ دادن این ناحیه خودداری کنید.

 

 

✨  ادامه ✨

  • امکان بروزمقداری درد، تورم و کبودی در محلی که از آن چربی برداشت یا به آن تزریق شده است وجود دارد. که این عوارض به تدریج کمتر شده و بعد از چند روز به طور کامل برطرف می شوند. لازم به ذکر است که شدت و میزان این عوارض در افراد مختلف و با توجه به فاکتورهایی همچون ویژگی های بدنی متفاوت می باشد.
  • توصیه دکتر موسی بیات ، بهترین متخصص پوست زاهدان در رابطه با مراقبت های بعد از تزریق چربی  به افراد این است که در 3 هفته اول بعد از تزریق از حمام های طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرده و از فضاهای گرمی همچون سونای بخار و خشک استفاده کنند.
  • چنانچه چربی به صورت تزریق شده باشد به مدت چند روز زیر سرتان چند بالشت بگذارید، این کار موجب کاهش هرچه سریع تر تورم بروز یافته در صورت می شود.
  • مصرف غذاهای پرنمک موجب تشدید تورم می شود لذا تا حد ممکن از خوردن چنین غذاهایی اجتناب کنید.
  • به مدت 3 روز از کمپرس سرد و در 3 روز بعدی از کمپرس گرم استفاده نمایید.

سیگار نکشید !

یکی از مهم ترین نکات مراقبت های بعد از تزریق چربی در زاهدان این است که به هیچ عنوان نباید بعد از انتقال چربی سیگار بکشید. استفاده از سیگار ، قلیان و سایر دخانیات ها می تواند بر ماندگاری نتایج این فرایند تاثیر منفی بگذارد و باعث شود که شما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی مجددا نیاز به پیوند چربی داشته باشید. همچنین سیگار کشیدن بعد از انجام یک پروسه درمانی یا زیبایی می تواند باعث کاهش سرعت جریان خون شود که این مسئله می تواند بر روی روند بهبودی و از بین رفتن نتایج کبودی ، تورم و غیره تاثیر بگذارد. از همین رو توصیه می شود تا حد امکان از کشیدن سیگار و قلیان بلافاصله بعد از این فرایند و تا قبل از مشخص شدن نتایج خودداری کنید.

لایو تزریق کردن چربی در کلینیک سیماطب زاهدان توسط دکتر بیات

 

ورزش های پر تنش و شدید ممنوع

از دیگر مواردی که باید بعد از انجام این فرایند به عنوان مراقبت های بعد از تزریق چربی رعایت کنید ، انجام ندادن ورزش ها و فعالیت های پر تحرک و شدید می باشد. انجام ورزش های شدید علاوه بر این که می توانند چربی های تزریق شده را بسوزاند و باعث از بین رفتن نتایج مطلوب و ایده آل شما شود ، می تواند جریان خون شما را افزایش دهد و باعث افزایش تورم در ناحیه تحت درمان شود. از همین رو برای ان که میزان ماندگاری نتایج این پروسه را افزایش دهید و پس از آن دچار عوارض جانبی خاصی نشوید ، بهتر است ورزش کردن و انجام فعالیت های شدید را برای مدت زمان کوتاهی کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که شما عزیزان می توانید ورزش های سبک را مانند پیاده روی ، یوگا و غیره را انجام دهید ، چرا که این نوع فعالیت ها باعث تعریق و افزایش سرعت جریان خون شما نمی شوند.

نوشته های تازه

دستگاه لیزر الکساندریت کندلا

استفاده از تیغ ، وکس ، اپلاسیون و دیگر روش های از بین برنده مو…

2 روز قبل

لیزر موهای زائد

در نواحی مختلف بدن به خصوص پشت لب، ناحیه تناسلی، زیر بغل، دست ها و…

2 روز قبل

پاک کردن تتو

با اینکه زدن تتو بر روی پوست امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده است اما…

7 روز قبل

لیزر CO2 فرکشنال

پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن بوده و تاثیر زیادی بر زیبایی دارد به…

1 هفته قبل

تزریق چربی

صورت و پشت دست اولین جایی هستند که بعد از کاهش وزن لاغرتر شده، دچار…

3 هفته قبل

سابسیژن

زیبا و جوان ماندن چهره برای خانم ها و آقایان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار…

4 هفته قبل